سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نمازعشق است
خدایا،من درخلوت خودباتورازمی گویم وازاین که این نعمت رابه من بخشیده ای،تورامی ستایم. هرچه دارم ازتودارم،ظرفیت بهره مندی ازآنها رابه من ببخش.«اهدناالصراط المستقیم»

نماز شب 11 رکعت است که 8 رکعت آن نافله ی شب و دو رکعت بعد از آن به نیت شفع و یک رکعت بعد از آن نیز به نیت وتر است . که در قنوت رکعت نماز وتر مستحب است بر 40 مؤمن دعا بکنیم . اگر 8 رکعت نافله ی شب را نتوانستید به جا بیاورید همان دو رکعت نماز شفع و یک رکعت نماز وتر را به جا آورید .

و من الله التوفیق


[ یکشنبه 91/11/15 ] [ 10:4 صبح ] [ شهرزادنصر ] [ نظرات () ]

نمازشب نیاز به تمرین و شناخت دارد. بنابراین من که صفر کیلو مترم شاید اوائل بلند شوم و لحظاتی در سجاده بنشینم کفایت کند یعنی همین که سحر را درک کنم و با خدا خلوتی داشته باشم. بعد از آن مدتی بر سه رکعت آخر تمرکز کنم و به تدریج زیادتر کنم
امیرالمومنین فرمودند:
بهترین عمل عملی است که کم ولی مداوم باشد. چون بالاخره همین استمرار سبب رشد و زیادی هم می شود.

پس از وضو آماده ی نماز میشوید نیت چیزی جز همان قصد شما که برای رضای خدا برخواسته اید و میخواهید نماز شب بخوانید ، نیست . حد اقل نماز شب این است که دو رکعت نماز به نام «شفع» مانند نماز صبح بخوانی و پس از آن یک رکعت نماز به نام « وتر» میخوانید .در این نماز یک رکعتی پس از حمد و سوره قنوت می گیرید و در قنوت هر چه دوست دارید از خدا می خواهید(حتی به زبان فارسی می توانید دعا کنید) اما بهتر است هفتاد مرتبه استغفرالله ربی و اتوب الیه بگویید ، _البته در نمازهای مستحبی مثل نماز شب می توان سوره وقنوت را هم نخواند_پس از رکوع و دوسجده تشهد خوانده و سلام میدهید .

نوشته شده  توسط میم مثل مقصود(کلوپ جوانان روستای سرچشمه)  http://rostaiesarcheshmeh.blogfa.com/

[ یکشنبه 91/11/15 ] [ 10:0 صبح ] [ شهرزادنصر ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

25سال است کارمندآموزش وپرورش هستم.رسالت خودمی بینم که درزمینه نمازآنچه درتوان دارم انجام دهم.
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 23
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 29630